Mar.

GENEBA PROPERTIES LAUNCHED AS NEW COMMERCIAL REAL ESTATE COMPANY

Amsterdam, 28 maart 2014 - Geneba Properties N.V. (“Geneba”) kondigt vandaag de start aan van haar bedrijfsactiviteiten als een nieuwe Europese commerciële vastgoedonderneming. Het bedrijf dat opereert vanuit Amsterdam, beheert een vastgoedportfolio met een waarde van €584 miljoen. Het portfolio bestaat uit commercieel vastgoed (voornamelijk kantoren en logistiek) dat voor de lange termijn is verhuurd, in Nederland, Duitsland en de Baltische staten. De aandelen van Geneba zullen worden toegelaten tot verhandeling op NPEX, het handelsplatform voor het MKB.

De directie van Geneba bestaat uit Dr. Wulf Meinel als Chief Executive Officer en Martien van Deursen als Managing Director. Geneba´s raad van commissarissen bestaat uit Jochen Scharpe (voorzitter), Gabriel de Alba, Marian Hogeslag, Gerrit Littel en Jörn Stobbe.

Het vastgoedportfolio van Geneba bestaat uit de financieel gezonde en renderende bezittingen van Homburg Invest Inc. (“HII”). Crediteuren van HII die ervoor gekozen hebben om aandeelhouder te worden in Geneba, ontvangen aandelen Geneba. Internationaal investeringsfondsbeheerder The Catalyst Capital Group Inc. oefent, namens de fondsen die het beheert, de controle en het management uit over ongeveer 45% van de uitstaande aandelen in Geneba. De aandelen van Geneba zullen worden toegelaten tot verhandeling op NPEX (www.NPEX.nl).

Geneba’s strategie

De strategie van Geneba richt zich op uitmuntend vastgoedbeheer en het tot stand brengen van een solide vastgoedonderneming voor investeerders, huurders en kredietverschaffers op de lange termijn. Het management van Geneba focust zich in dit stadium op een verdere optimalisatie van het vastgoedportfolio en de financiële positie, het bestendigen van een sterke en duurzame ondernemingsstructuur en het versterken van de relatie met haar investeerders, huurders en kredietverschaffers.

Wulf Meinel, CEO van Geneba: “Vandaag is een belangrijke dag voor zowel ons bedrijf als onze stakeholders, omdat wij nu daadwerkelijk starten met de uitvoering van onze strategie. Daarbij zullen we grondig te werk gaan, met een realistische kijk op de markt en een lange-termijn perspectief voor de onderneming. Het is goed te zien dat de AFM ook haar vertrouwen in de soliditeit van het bedrijf en management heeft uitgesproken met de uitgifte van de AIFM-vergunning aan Geneba eerder deze maand. We kijken ernaar uit om voortvarend aan het werk te gaan in het belang van de onderneming en al onze stakeholders.”

De AIFM-vergunning is op 7 maart 2014 door de AFM aan Geneba verleend na een uitgebreide screening die bevestigt dat de onderneming en haar management voldoen aan de nieuwe strikte Europese regelgeving voor alternatieve investeringsfondsen. Een van de belangrijkste maatregelen die deel uitmaakt van de AIFM-richtlijn, is de aanstelling van een onafhankelijke derde partij als beheerder. Orangefield (Netherlands) B.V. zal als beheerder optreden voor Geneba.

Geneba Properties N.V. is een nieuw Europees commercieel vastgoedbedrijf, opgericht in 2013 en gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf beheert een vastgoedportfolio ter waarde van €584 miljoen, gebaseerd op taxaties gedaan tussen september-december 2013 door het internationaal commercieel vastgoed-adviesbureau DTZ Zadelhoff en Ober-Haus Real Estate Advisers. Het portfolio bestaat uit commercieel vastgoed dat is verhuurd voor de lange termijn in Duitsland, Nederland en de Baltische Staten (Estland, Letland en Litouwen). De Geneba aandelen zullen worden toegelaten tot verhandeling op NPEX. Geneba valt onder het toezicht van de Nederlandse Autoriteit Financiële Markten (AFM). Het bedrijf is in het bezit van alle vergunningen die nodig zijn om in Europa te kunnen opereren.